Realaus pasaulio studijos
Pažvelkime į praktinius paskelbtų tyrimų rezultatus:
1 tyrimas:
Tyrimas, pavadintas Virtualios realybės vaizdo žaidimų pratybų programos poveikis viršutinės galūnių funkcijai ir kasdieninei gyvenimo veiklai insulto pacientams, parodė, kad VR pagrįstų vaizdo žaidimų pratimų įtraukimas į reabilitaciją gali žymiai pagerinti motorinių rezultatų.
Insulto pacientai, dalyvavę VR programoje, parodė ryškų viršutinės galūnių stiprumo, koordinavimo ir funkcinio panaudojimo padidėjimą, taip pat kasdienio gyvenimo pagerėjimo, palyginti su įprastinėmis terapijos grupėmis.
Žaidęs VR pobūdis paskatino didesnę motyvaciją ir didesnį pasikartojimo procentą, leidžiantį pacientams praktikuoti funkcinius judesius patraukliai, kurie perėjo į realaus pasaulio užduotis, tokias kaip apsirengimas, valgymas ir asmeninė priežiūra (KIM).
2 tyrimai:
Randomizuotas kontroliuojamas virtualios realybės reabilitacijos poveikis distalinės viršutinės galūnės funkcijai ir su sveikata susijusi gyvenimo kokybe nustatė, kad VR pagrįstos intervencijos buvo ypač veiksmingos gerinant rankos ir riešo smulkiosios motorikos kontrolę išgyvenusiems insultui.
Dalyviai, užsiimantys VR reabilitacijomis, parodė žymiai didesnį distalinės viršutinės galūnės funkcijos padidėjimą, palyginti su įprastinėmis terapijos grupėmis, todėl pagerėjo užduočių miklumas, reikalaujantis tikslaus sukibimo ir pirštų koordinavimo.
Svarbu tai, kad šie funkciniai patobulinimai taip pat buvo susieti su aukštesniais su sveikata susijusių gyvenimo kokybės balais, o tai rodo, kad VR ne tik sustiprina motorinį atsigavimą, bet ir palaiko bendrą gerovę ir nepriklausomybę kasdienėje veikloje (Shin ir kt.).
Pagrindinis pasirodymas yra tas, kad duomenys nėra abstrakčiai, jie yra susieti su realaus gyvenimo funkcija. Patobulintas sukibimo stiprumas reiškia, kad pacientai gali atgauti nepriklausomybę apsirengdami, viriant ar rašant.